قانون تجارت پذیری در ضمانت نامه ضمنی

, ,
قانون تجارت پذیری جهانی

گارانتی و وارانتی ضمنی و معرفی قانون تجارت پذیری

گارانتی و وارانتی ضمنی ، نوعی ضمانت هستند که پس از خرید کالا ، کاربر از محصول خریداری شده ، انتظار عملکردی استاندارد را دارد و اصطلاحی قانونی برای اطمینان از اینکه محصول برای هدف مورد نظر مناسب است و مطابق با انتظارات خریدار است . به طور کلی ، گارانتی و وارانتی ضمنی ، این فرض را مطرح می کند که یک محصول همانطور که در نظر گرفته شده است ، کار خواهد کرد .

این نوع ضمانت ، تضمینی است که محصول برای هدف مورد نظر خود مناسب است و انتظارات خریدار را برآورده می کند . این ضمانت نامه ها می توانند کتبی یا شفاهی باشند که برای محافظت از مصرف کنندگان ، محصولات و خدمات ارائه می شوند .

این ضمانت نامه علاوه بر ضمانت نامه صریح ، به خریدار ارائه می شود که شامل ضمانت ضمنی کیفیت کار و خدمات نیز می شود . تقریبا هر خرید محصول مصرفی با ضمانت تجاری ضمنی همراه است ؛ بدین معنی که در صورت استفاده برای هدف مورد نظر ، کارایی و عملکرد آن تضمین می شود .

برای مثال ، اگر شما مخلوط کنی می خرید که به خوبی کار نمی کند ، پس حق دارید برای تعویض و یا تعمیر آن مراجعه کنید . استاندارد های تجارت پذیری اساسا تضمین می کنند که کالاهای فروخته شده ، آنچه را که مد نظر است ، می بایست انجام دهند .

از آنجایی ضمانت های ضمنی کاملا مبتنی بر فرض هستند ، خریدار معمولا ضمانت فروشنده را در برابر اعتبار محصول فرض می کند و تصوری را در مورد محصول ، همانطور که به خریداران نشان داده شده است ، القا می کند . در ادامه قوانین تجارت پذیری که در خرید و فروش مهم هستند را برای شما توضیح خواهیم داد .

 

ezgif 4 510f352e4d

قانون تجارت پذیری

قانون تجارت پذیری حکم می کند که اقلام در صورتی که دارای معیار های زیر باشند ، قابل تجارت هستند :

  • آنها باید با استاندارد های تجارت مندرج در قرارداد فروش ، مطابقت داشته باشند .
  • آنها باید برای اهدافی که معمولا از این کالاها استفاده می شود مناسب باشند ؛ حتی اگر خریدار این محصول را برای استفاده دیگری سفارش داده باشد .
  • آنها باید از نظر کیفیت و کمیت ، در محدوده و میزان استاندارد مندرج در قرارداد فروش ، تطابقت داشته باشند .
  • آنها باید طبق قرارداد فروش ، بسته بندی و برچسب گذاری شوند .
  • آنها باید مشخصات روی برچسب بسته بندی را رعایت کنند ؛ حتی اگر در قرارداد فروش مشخص نشده باشد .

 

ezgif 4 66a8c68628

سخن آخر

بیشتر خرید های مصرف کننده ، تحت پوشش ضمانت نامه قرار می گیرند ؛ حتی اگر صراحتا به این عنوان بیان نشده باشد . دو نوع اصلی ضمانت نامه ها ، صریح و ضمنی هستند . ضمانت نامه صریح به طور شفاهی یا کتبی بیان میشود . در حالی که یک ضمانت نامه ضمنا ، به طور خودکار اکثر کالاهای مصرفی را پوشش می دهد و بیش از مقدار معینی ارزش دارد .

برای مثال ، هنگامی که شما کتابی را می خرید که به عنوان کاملا نو فهرست شده است ، ضمانت ضمنی این محصول بیان می کند که هیچ علامتی در صفحات وجود ندارد . ضمانت نامه ضمنی این اطمینان را به خریدار می دهد که محصول خریداری شده ، طبق هدفی که از قبل برای آن معلوم شده است ، کار کند و رضایت مشتری را حاصل نماید . به طور کلی ، استفاده از ضمانت نامه های کتبی و معتبر پیشنهاد می شود ، زیرا کاربرد و استفاده از آن راحت تر بوده و اثبات آن نیز ساده تر است .

اگر به دنبال محصولی هستید که حتی پس از خرید آن نیز ، اعتماد و اطمینان خود را از دست ندهید ، بهتر است اقلامی را انتخاب نمایید که دارای گارانتی یا وارانتی معتبر هستند ؛ زیرا شما می توانید در صورت بروز مشکل در دستگاه ، به سادگی از آن استفاده کرده و محصول خود را به صورت رایگان تعویض و یا تعمیر نمایید . توجه داشته باشید که یک ضمانت نامه معتبر ، می تواند اطمینان شما را در برند خریداری شده بالا ببرد و این امکان برای شما میسر شود که دیگر بدون توجه به ضمانت نامه و خدمات پس از فروش معتبر ، خرید نکنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *