تفاوت میان گارانتی و وارانتی

,
گارانتی و وارانتی

آشنایی با گارانتی و وارانتی

وقتی صحبت از خرید های بزرگ در زندگی می شود ، مهم است که به بسیاری از نکات از جمله کیفیت ، کارکرد و بودجه توجه داشته باشید ؛ البته مهم ترین این نکات ، گارانتی و وارانتی همراه با محصول هستند . زیرا با اعتماد شما رابطه مستقیم دارد . از آنجا که معمولا یک خرید بزرگ ، این دو اصطلاح را درگیر می کند ، باید تفاوت بین آنها را درک کنید .

گارانتی و وارانتی ، ضمانت نامه ای هستند که برای محافظت و حمایت از حقوق مشتری طراحی شده اند . این قرار داد در بین توزیع کننده و مشتری نوشته شده که فروشنده قسمتی از این قرارداد را ضمانت می کند و در صورت بروز مشکلی در دستگاه ، کاربر می تواند از این ضمانت نامه استفاده کرده تا مشکل رفع شود و حتی اگر حل نشد ، کاربر حق دارد که توزیع کننده را از وجود این مشکل با خبر کرده تا از نظر قانونی به دنبال راه حل باشند و محصول تعویض و یا پس داده شود .

تولید کنندگانی که همراه با محصولات خود گارانتی یا وارانتی ارائه می دهند ، چند گام بالاتر از شرکت هایی هستند که این ضمانت نامه ها را به خریداران عرضه نمی کنند . زیرا گارانتی و وارانتی ، با اطمینان مشتری رو به رو بوده و در یک خرید ، می توانند با بررسی وجود یکی از این دو ، با اعتماد کامل خرید کنند .

ezgif 3 f8e2781661

وارانتی

وارانتی نوعی ضمانت است که یک تولید کننده یا فروشنده در مورد وضعیت محصول خود می دهد و تضمینی است که تولید کننده در مورد کیفیت و کارکرد محصول خود به مشتری عرضه می نماید و در صورت عدم عملکرد محصول همانطور که در ابتدا توضیح داده شده است ، می بایست محصول تعمیر و یا تعویض شود . یکی از انواع وارانتی ، ضمانت نامه محدود است در شرایطی محدود درج شده در آن ، قابل استفاده می باشد .

در این نوع از وارانتی با شرایط خاص موجود در ضمانت نامه ، محدودیت هایی برای مسئولیت فروشنده به مشتری اعمال می شود . به عنوان مثال محصولات خانگی دارای وارانتی محدود ، فقط تا یک سال تحت پوشش این ضمانت هستند و معمولا فقط در صورتی که محصول مورد نظر شامل مشکلاتی ناشی از قطعات معیوب یا طرز کار باشد ، می توان از این ضمانت استفاده کرد .

همچنین یک وارانتی ممکن است که محدودیت زمانی نداشته باشد که البته این نوع وارانتی ها معمولا جنبه تبلیغاتی دارند و استفاده از آنها در شرایطی بسیار استثنایی ممکن خواهد بود . یکی دیگر از انواع این وارانتی ها ، وارانتی ضمنی است که تقریبا همراه با تمام محصولات مصرفی ارائه داده می شود و درک اساسی از عملکرد یک محصول همانطور که تبلیغ می شود ، است .

به عنوان مثال وارانتی ضمنی به این معنی است که می توان انتظار داشت محصولی که به عنوان تلفن همراه تبلیغ می شود ، به عنوان یک تلفن همراه عمل کند ، و اگر اینطور نباشد ، سازنده قرارداد را نقض می کند . این وارانتی ها از شایع ترین و مورد استفاده ترین آنها بودند که به شما معرفی شدند تا بتوانید به راحتی آنها را تشخیص داده و به راحتی خرید کنید .

ezgif 3 9dfdb61528

گارانتی

گارانتی سندی است که برای حمایت از مصرف کنندگان طراحی شده است . این قول یک فروشنده به خریدار است که او مسئولیت محصول را بر عهده گرفته و قطعات معیوب کالای خریداری شده را در طول مدت زمان مندرج در قرارداد تعویض و یا تعمیر خواهد کرد .

این ضمانت نامه ، یک سند حقوقی است که در برخی موارد حتی اگر خریدار هزینه آن را پرداخت نکند ، معمولا توسط فروشنده به صورت رایگان داده می شود . یک گارانتی معتبر می تواند با چندین روش ، ضمانت محصول را ارائه دهد . راه اول این است که در صورت عدم رضایت خریدار از محصول ، هزینه کامل کالا را با کسر هزینه ارسال ، دریافت کنید .

روش دوم ، ارائه تعویض رایگان کالا در صورت عدم کارکرد مورد انتظار است و روش سوم تعمیر محصول به صورت رایگان است . همچنین همه ی این موارد می توانند در یک کارت گارانتی ذکر شود و محصول شامل ضمانت همه این نکات باشد . شرکت هایی که از گارانتی استفاده می کنند ، به ارزش درک شده محصولات خود بهبود می بخشند و می توانند کامل از رضایت و اطمینان مشتریان برخوردار شوند .

این ضمانت نامه نه تنها نشان دهنده این است به اندازه کافی به محصول خود اعتماد دارید . بلکه ذهن مشتریان را تقلبی بودن کالا دور می کند .

ezgif 3 578d617e0d

تفاوت های اصلی میان گارانتی و وارانتی

  • گارانتی یک تعهد است که از سوی تولید کننده به خریدار داده می شود و در صورتی که کیفیت محصول از میزان کیفیت تعیین شده کمتر بود ، محصول تعمیر ، تعویض و یا پس گرفته می شود . اما وارانتی اظهارنامه ضمنی است و اگر محصول خریداری شده با استاندارد های تعیین شده تطابق نداشه باشد ، تعمیر یا تعویض می شود .
  • وارانتی فقط محصولات را پوشش می دهد ، در حالی که گارانتی ، محصول ، خدمات ، افراد و رضایت را در بر می گیرد .
  • هزینه ارائه گارانتی رایگان است اما برای گرفتن وارانتی می بایست هزینه ای را پرداخت نمود .
  • در صورت پس دادن کالا در گارانتی ، وجه پرداخت شده به صورت کامل تحویل مشتری داده می شود ؛ اما در وارانتی ، هزینه پرداخت شده برگشت داده نمی شود .
  • مدت زمان گارانتی به محصول و مواردی بستگی دارد ، اما بازه زمانی استفاده از وارانتی طولانی است .

ezgif 3 bce8e70f4f

و در آخر …

حال که با تفاوت های میان گارانتی و وارانتی آشنا شدید ، شما می توانید در حین خرید ، انتخاب بهتری داشته تا ضمانت مورد اعتمادی ، محصول شما را پوشش دهد . ناگفته نماند که در ایران ، استفاده از وارانتی کمتر بوده و معمولا محصولات ، تحت ضمانت گارانتی هستند .

پیشنهاد می شود که حتما به گارانتی و شرایط ذکر شده در کارت آن ، توجه کنید تا بتوانید استفاده بهتری از محصول خود داشته باشید و در صورت بروز مشکل یا عیبی در دستگاه خریداری شده ، بتوانید از گارانتی محصول مورد نظر استفاده کنید تا نهایت اعتماد و اطمینان شما حفظ شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *